قیمت پلی استایرن

پلی‌استایرن به عنوان یک جنس پلیمری در صنعت تزریق پلاستیک با توجه به خصوصیات و ویژگی‌های آن، در تولید انواع محصولات پلاستیکی متنوع به کار می‌رود. برخی از کاربردهای پلی‌استایرن در صنعت تزریق پلاستیک مانند ظروف یکبار مصرف، بسته‌بندی، قطعات صنعتی و…. پلی‌استایرن به عنوان ماده اصلی در تولید لیوان‌ها، پیش‌سازهای غذایی، سینی‌ها و سایر ظروف یکبار مصرف استفاده می‌شود. این محصولات از جمله ظروف است که به دلیل ویژگی‌های شفافیت و سبکی پلی‌استایرن، مورد ترجیح قرار گرفته‌اند. این ماده به عنوان یک ماده پلاستیک و مقاوم در برابر آب و رطوبت، در بسته‌بندی محصولات مختلف مانند لوازم آرایشی، و دیگر کالاها به کار می‌رود. پلی‌استایرن به عنوان یک جنس پلاستیک مقاوم و سبک، در تولید قطعات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعات ممکن است در انواع صنایع از قبیل صنایع الکترونیک، خودروسازی، و صنایع دیگر به کار روند. اسباب‌بازی‌ها، تخت‌تخت‌ها، و دیگر محصولات مرتبط با کودکان نیز از پلی‌استایرن تولید می‌شوند. تزریق پلاستیک یکی از روش‌های رایج در تولید انبوه محصولات پلاستیکی است، و پلی‌استایرن به عنوان یک ماده پلاستیک ارزان و خواص فیزیکی مناسب، جایگاه خود را در این روند به خوبی یافته است. پلی‌استایرن (Polystyrene) یک پلیمر ساختاری است که از ترکیبات استایرن به دست می‌آید. استایرن یک هیدروکربن اشباع‌شده است که از هیدروژن و استایرین تشکیل شده است. پلی‌استایرن به صورت معمول به عنوان یک مواد پلیمری در صنعت‌های مختلف استفاده می‌شود. در واقع، پلی‌استایرن به دلیل خواص خود مورد توجه است.

پلی استایرن مقاوم

این جنس پلاستیک به صورت سفید یا شفاف در دماهای اتاق قابل استفاده است و می‌تواند به صورت سفت و سخت یا نرم و انعطاف‌پذیر تولید شود. از پلی‌استایرن در تولید انواع محصولات مصرفی چون ظروف یکبار مصرف (از جمله لیوان‌ها و ظروف غذایی)، بسته‌بندی‌ها، اسباب‌بازی‌ها، و موارد دیگر استفاده می‌شود. به عنوان یک ماده پلیمری، پلی‌استایرن انعطاف‌پذیر، سبک، و ارزان است، اما در عین حال ممکن است زمانی که به محیط زیست منتقل می‌شود، مسائل زیست‌محیطی ایجاد کند. برخی از انواع پلی‌استایرن قابل بازیافت هستند، اما استفاده از جایگزین‌های پایدارتر و دوست‌دار محیط زیست در تولید مصنوعات پلی‌استایرن نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. کارخانه تیک ملد طراح و سازنده انواع قالب تزریق پلاستیک، قالب بادی، قالب پت است. و همچنین تولید انواع ظروف پلی اتیلن ، بطری های پت و قطعات تزریقی را با بالاترین کیفیت تولید میکند. همانطور که گفته شد پلی استایرن جایگاه ویژه در صنعت تزریق پلاستیک و تولید انواع محصولات و قطعات پلاستیکی مورد استفاده در صنایع مختلف دارد. این اهمیت به دلیل ویزگی های منحصر به فرد پلی استایرن است. پلی‌استایرن از نظر اقتصادی به عنوان یک جنس پلیمری ارزان و بازیافت‌پذیر شناخته می‌شود. همچنین به عنوان یک ماده سبک شناخته می‌شود که این ویژگی موجب می‌شود تا محصولات تولیدی از آن نیز سبک باشند. این ماده معمولاً شفاف یا نیمه شفاف است که برای برخی از محصولات، به ویژه ظروف یکبار مصرف و بسته‌بندی‌ها، مزیت بزرگی است. پلی‌استایرن در مقایسه با هزاران دیگر از پلیمرها استحکام مکانیکی مناسبی دارد. برخی از نوع‌های پلی‌استایرن قابلیت بازیافت دارند و این موضوع می‌تواند به کاهش آثار منفی بر محیط زیست کمک کند. باید توجه داشت که این ماده علاوه بر مزایای متعدد دارای معایبی نیز هست.

قیمت پلی استایرن

این ماده در مقابل حرارت بالا و اشعه UV حساس است و در نتیجه، ممکن است در محیط‌هایی با دمای بالا کمی شکل‌پذیری نشان دهد.در دماهای بالا، پلی‌استایرن ممکن است شکل‌پذیری نشان دهد و شکل محصولات تولید شده با قالب تزریق پلاستیک تغییر کند. این ماده در مقایسه با برخی از جنس‌های پلاستیکی دیگر، ممکن است کمترین مقاومت به ضربه را داشته باشد. برخی از نوع‌های پلی‌استایرن با توجه به محتوای سمی مواد شیمیایی در ترکیبات آنها، ممکن است تأثیرات زیست‌محیطی نامطلوبی داشته باشند. مشکلات مرتبط با بازیافت پلی‌استایرن به دلیل مشکلات فنی و اقتصادی ممکن است تا حدی باعث محدودیت در استفاده مجدد از این جنس پلیمری شود. در کل، انتخاب پلی‌استایرن یا دیگر مواد اولیه تزریق پلاستیک باید با در نظر گرفتن نیازها و مشخصات محصول نهایی، هزینه تولید، و تأثیرات زیست‌ محیطی انجام شود. پلی‌استایرن در تزریق پلاستیک به صورت متنوع در بازار موجود است و بر اساس خصوصیات و کاربردهای مختلف، انواع مختلفی از آن تولید می‌شود. برخی از انواع پلی‌استایرن معمولاً در تزریق پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند از انواع آنها میتوان پلی‌استایرن استاندارد، پلی‌استایرن با افزودنی‌ها (HIPS)، پلی‌استایرن با عایق حرارتی (EPS)، پلی‌استایرن بازیافتی (RPS) و پلی‌استایرن ترکیبی (ABS/PS) اشاره کرد.

پلی استایرن معمولی

پلی‌استایرن استاندارد از استایرن خالص تولید شده و دارای شفافیت بالا و سطحی صاف است. معمولاً در تولید لوازم خانگی، ظروف یکبار مصرف، و اسباب‌بازی‌ها استفاده می‌شود. پلی‌استایرن با افزودنی‌ها با افزودن مواد شیمیایی مختلف برای بهبود خصوصیات مانند مقاومت به ضربه، استحکام مکانیکی، و پردازش‌پذیری تولید می‌شود. معمولاً در تولید اسباب‌بازی، محصولات خودروسازی، و بسته‌بندی‌ها به کار می‌رود. پلی‌استایرن با عایق حرارتی دارای خاصیت عایق حرارتی بالا است و به عنوان ماده‌ای سبک و عایق برای ساخت بلوک‌ها و تخته‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلی‌استایرن بازیافتی از مواد بازیافتی تولید می‌شود و معمولاً در تولید محصولات با کیفیت کمتر و درخواست بازیافت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلی‌استایرن ترکیبی شامل پلی‌استایرن (PS) و پلی‌اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) است. این ترکیب معمولاً به منظور افزایش استحکام به ضربه و مقاومت مکانیکی استفاده می‌شود و در تولید انواع محصولات صنعتی، اتومبیل، و اسباب‌بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر کدام از این انواع پلی‌استایرن با توجه به خصوصیات خود می‌توانند در صنعت تزریق پلاستیک برای تولید انواع محصولات مورد استفاده قرار گیرند.

مقالات مرتبط  کاربرد انواع اسید استئاریک در تزریق پلاستیک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *